Excel wydatków

Niestety nie ma ślubu ani wesela bez wydatków... i to sporych. Dlatego bardzo ważnym dla nas elementem planowania wesela było stworzenie listy w Excelu, do której wpisaliśmy nasze miesięczne zarobki, stałe wydatki (takie jak czynsz, wynajem, opłaty za rachunki, itd.) oraz poszczególne koszty ślubu i wesela (obrączki, wynajem sali, suknia ślubna, kwiaty, makijaż, zdjęcia, wideo,...). W ten sposób można przewidzieć, ile miesięcy trzeba oszczędzać (i jak bardzo), żeby móc urządzić wymarzony ślub. :-)

My dzięki takiemu Excelowi wiedzieliśmy, kiedy możemy się pobrać, a kiedy wydać wesele, tak aby nasze oszczędności wystarczyły i żebyśmy nie musieli prosić ani w banku o pożyczkę, ani rodziny o wsparcie. Wiadomo, że jeśli pieniądze są nasze, wesele możemy organizować tak, jak nam się podoba. Mama panny młodej nie będzie ingerować w wygląd sukni ślubnej ;-), nikt nie będzie się nam starał narzucać, jakie miejsce będzie najlepsze do zorganizowania wesela, nie będziemy przymuszani do zaproszenia na ślub niechcianych cioć i wujków. Jednym słowem będziecie wolni i nie będziecie musieli iść na żadne niechciane kompromisy. Ślub i wesele będzie w całości Waszym wydarzeniem, a przygotowania do niego będą szły tak, jak sami postanowicie. :-)

Wspomniany Excel zacznijcie od wpisania, ile każde z Was posiada oszczędności. Następnie wpiszcie Wasze miesięczne pensje. 

Poniżej podajemy Wam przykład, jak zacząć taki Excel.


Po dodaniu do siebie oszczędności oraz obliczeniu wspólnej pensji i odjęciu od niej stałych wydatków, możecie obliczyć, ile na miesiąc możecie odłożyć. Oczywiście weźcie pod uwagę, że potrzebujecie też z czegoś żyć. :-) Nie bądźcie od siebie zbyt wymagający. Wydaje nam się, że lepiej oszczędzać dłużej a spokojniej niż szybko, za to w ciągłych nerwach.

Następnie wpiszcie wszystkie wydatki na ślub i wesele. Będzie tego sporo. Nie przerażajcie się tym. Na wesele przecież można zbierać długo, tak żeby pieniędzy wystarczyło. A wydatki należy dokładnie spisać, aby uniknąć niepotrzebnych finansowych zaskoczeń. Zacznijcie od wymienienia, za co trzeba będzie zapłacić i podajcie realne dla Was kwoty, za każdą z nich. Dzięki temu będziecie wiedzieli, jaką maksymalnie kwotę możecie na co wydać. Poniżej przykład niektórych wydatków ślubnych:


Mamy nadzieję, że nasz pomysł z Excelem Wam się spodoba i będzie Wam pomocny w przygotowaniach do tego jakże ważnego dnia. :-)

Komentarze

  1. Bardzo dobry artykuł :) Excel jest niby prostym, darmowym narzędziem, ale w organizacji wesela może na prawdę pomóc! Podeślemy ten artykul do kilku osób, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że artykuł się spodobał. Ten blog dopiero się rozkręca. Mam nadzieję, że kolejne artykuły również się będą podobać. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
    2. Excel nie należy do darmowego oprogramowania ;).

      Usuń
    3. Rzeczywiście prawda. ;-)
      Natomiast praktycznie każdy ma do takiego oprogramowania dostęp, gdyż program ten jest zainstalowany na niemal każdym komputerze i, jak napisałam w poście, może on nam pomóc w kontrolowaniu ślubnych wydatków.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty