Excel wydatków

Niestety nie ma ślubu ani wesela bez wydatków... i to sporych. Dlatego bardzo ważnym dla nas elementem planowania wesela było stworzenie listy w Excelu, do której wpisaliśmy nasze miesięczne zarobki, stałe wydatki (takie jak czynsz, wynajem, opłaty za rachunki, itd.) oraz poszczególne koszty ślubu i wesela (obrączki, wynajem sali, suknia ślubna, kwiaty, makijaż, zdjęcia, wideo,...). W ten sposób można przewidzieć, ile miesięcy trzeba oszczędzać (i jak bardzo), żeby móc urządzić wymarzony ślub. :-)

My dzięki takiemu Excelowi wiedzieliśmy, kiedy możemy się pobrać, a kiedy wydać wesele, tak aby nasze oszczędności wystarczyły i żebyśmy nie musieli prosić ani w banku o pożyczkę, ani rodziny o wsparcie. Wiadomo, że jeśli pieniądze są nasze, wesele możemy organizować tak, jak nam się podoba. Mama panny młodej nie będzie ingerować w wygląd sukni ślubnej ;-), nikt nie będzie się nam starał narzucać, jakie miejsce będzie najlepsze do zorganizowania wesela, nie będziemy przymuszani do zaproszenia na ślub niechcianych cioć i wujków. Jednym słowem będziecie wolni i nie będziecie musieli iść na żadne niechciane kompromisy. Ślub i wesele będzie w całości Waszym wydarzeniem, a przygotowania do niego będą szły tak, jak sami postanowicie. :-)

Wspomniany Excel zacznijcie od wpisania, ile każde z Was posiada oszczędności. Następnie wpiszcie Wasze miesięczne pensje. 

Poniżej podajemy Wam przykład, jak zacząć taki Excel.


Po dodaniu do siebie oszczędności oraz obliczeniu wspólnej pensji i odjęciu od niej stałych wydatków, możecie obliczyć, ile na miesiąc możecie odłożyć. Oczywiście weźcie pod uwagę, że potrzebujecie też z czegoś żyć. :-) Nie bądźcie od siebie zbyt wymagający. Wydaje nam się, że lepiej oszczędzać dłużej a spokojniej niż szybko, za to w ciągłych nerwach.

Następnie wpiszcie wszystkie wydatki na ślub i wesele. Będzie tego sporo. Nie przerażajcie się tym. Na wesele przecież można zbierać długo, tak żeby pieniędzy wystarczyło. A wydatki należy dokładnie spisać, aby uniknąć niepotrzebnych finansowych zaskoczeń. Zacznijcie od wymienienia, za co trzeba będzie zapłacić i podajcie realne dla Was kwoty, za każdą z nich. Dzięki temu będziecie wiedzieli, jaką maksymalnie kwotę możecie na co wydać. Poniżej przykład niektórych wydatków ślubnych:


Mamy nadzieję, że nasz pomysł z Excelem Wam się spodoba i będzie Wam pomocny w przygotowaniach do tego jakże ważnego dnia. :-)

Komentarze

  1. Bardzo dobry artykuł :) Excel jest niby prostym, darmowym narzędziem, ale w organizacji wesela może na prawdę pomóc! Podeślemy ten artykul do kilku osób, dzięki! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że artykuł się spodobał. Ten blog dopiero się rozkręca. Mam nadzieję, że kolejne artykuły również się będą podobać. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
    2. Excel nie należy do darmowego oprogramowania ;).

      Usuń
    3. Rzeczywiście prawda. ;-)
      Natomiast praktycznie każdy ma do takiego oprogramowania dostęp, gdyż program ten jest zainstalowany na niemal każdym komputerze i, jak napisałam w poście, może on nam pomóc w kontrolowaniu ślubnych wydatków.

      Usuń
  2. Myślę, że najpoważniejszym (największym) wydatkiem jest koszt wynajęcia sali weselnej. Sama, nim wybrałam tą wymarzoną straciłam naprawdę sporą ilość czasu. Najrozsądniej jest kierować się rekomendacjami znajomych, którzy wesele mają już za sobą. My, zorganizowaliśmy przyjęcie w restauracji https://naskrajnej.pl/catering zlokalizowanej w Ząbkach i było naprawdę fajnie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Polecam też sprawdzonego fotografa ślubnego: http://tomaszwillmann.com/ .

    OdpowiedzUsuń
  4. Warto też uwzględnić w kosztorysach zakup podstawowych mebli :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty